Aktuálně

09.03.2018: Víkendový kurz s dětmi
07.12.2017: Oživující pobyt na téma Miluj své tělo
27.11.2017: Strava jako nástroj
14.10.2012: Vitariánský kalendář
11.08.2011: Bedničková služba
09.04.2011: Vitariánská, tedy tepelně nezpracovaná strava
23.04.2010: Sanatorium
27.02.2010: Odšťavňovače Champion Bio
11.08.2006: Lifefood.cz
byla spuštěna webová prezentace Lifefood.cz - stránky o živé stravě s novými produkty, informacemi, recepty a články
26.05.2006: CHT v Praze
Hledáte-li v Praze CHT centrum jedno z mála je na adrese: Lázně Cherubín, Školská 36, Praha 1 a tel. čísle:774669921. Paní Vendula už CHT nedělá.

Raw is fun!

Victoria Boutenko o vitamínu B12

Vydáno dne 07. 04. 2013 (7305 přečtení)

Victoria Boutenko nedávno sdílela svou vlastní teorii o vitamínu B12 ve více detailech. Její teorie může některým znít kontroverzně, ale ona sama ji čerpala ze svých vlastních zkušeností a pozorování.

 

Otázka: Odkud vegani získají vitamín B12?

 

Victoria: Vitamín B12 je jediná živina, kterou nemůžeme získat z rostlinných zdrojů. Existuje mnoho výzkumů kolem otázky vitamínu B12. USDA doporučuje tento vitamín získat z živočišných zdrojů. Mnoho veganů a lidí živících se syrovou stravou berou vitamínové doplňky B12.

Dr. Vivian V. Vetrano  a jiní lékaři z Natural hygiene si stojí za názorem, že vitamín  B12 je utvářen naším tělem ve střevech. Jak vidíte, je kolem toho mnoho zmatku a protichůdných informací. Zároveň, nedostatek vitamínu B12 může být pro lidské zdraví nebezpečné.

Mám svou vlastní teorii o vitamínu B12, založenou na zkušenostech konzumace syrové stravy přes 15 let a z pozorování druhých lidí stravujících se veganskou a vegetariánskou stravou.

 

 

Věřím, že příroda nám poskytuje dva hlavní zdroje vitamínu B12.

Prvním zdrojem je zdravé, zažívací ústrojí.

Druhým je živočišný zdroj, což ale neznamená, že musíme nutně jíst maso, ryby, nebo mléčné výrobky.

Plánuji na tomto poli vícero zkoumání a možná vydám o tomto tématu knihu.

Věřím, že organické ovoce, když uzraje na keřích či stromech poskytuje vitamín B12.

Nemám o tom žádné pochyby, protože takové ovoce obsahuje významné množství hmyzích vajíček které jsou známé tím, že obsahují velké množství vitamínu B12. Když si přinesete organické ovoce z farmářských trhů v létě domů, možná jste zpozorovali vylíhnutí octomilek, které se rychle množí a jsou trošku nepříjemné. Odkud se berou? Ne z vaší kuchyně, ani z nábytku. Jsou z ovoce uzrálého na stromech.

 

Bohužel, velcí farmáři sklízí ovoce ze stromů již několik měsíců před uzráním. Jiní používají velká množství pesticidů, které redukují šance hmyzu naklást vajíčka na ovoci. Vajíčka hmyzu jsou tak malá, že potřebujete silný mikroskop, abyste je viděli.

Domnívám se, že se stále můžete považovat za vegany, nebo lépe za “vědomé vegany”, jestliže jíte octomilky v organickém ovoci. Společně s Dr. Miven Donato, plánujeme provést studium se skupinou dobrovolníků kteří mají nedostatek vitamínu B12. vykonáním MMA (Methylmalonic acid) testu, který považujeme za nejpřesnější test na B12, určíme, jestli lidé mohou získat vitamín B12 ze zralého organického ovoce. prozatím si můžete brát doplňky, pokud potřebujete a doufám, že se budete těšit z konzumace organického ovoce uzrálého na stromech.

Zdroj: http://greensmoothiesblog.com/victoria-boutenko-vitamin-b12-vega/

 

 

Další zdroj vitamínu B12 vysvětluje Victoria Boutenko v tomto článku:

Victoria Boutenko

 

Mytí ovoce, zeleniny a zelených listů

 

 

I když myjete ovoce a zeleninu, jste si jistí, že tam nezůstanou škodliví paraziti a bakterie?

Používáte k mytí peroxid vodíku nebo jablečný ocet?

 

Já obvykle plody a zeleninu nemyji vůbec. Někdy použiji jen trošku vody. Mám svou vlastní zahradu a kupuji pouze organické jídlo. Nakupovaní organických plodů a zeleniny je velmi důležité a tak kupuji 5 měsíců v roce na farmářském trhu, kde znám pěstitele osobně.

Tyto produkty vůbec neoplachuji ani ve vodě, protože vím, že “chlór” často ničí bakterie a jiné věci, které jsou pro nás dobré.

Například věřím, že malé kousky půdy na listech a zelenině obsahují mikroorganismy, které mohou přispět k zvýšení úrovně našeho vitamínu B12.

 

 

Udělala jsem svůj výzkum a zjistila jsem, že někteří na syrové stravě mají nedostatek vitamínu B12 a někteří mají dostatek.

Dotazováním se jsem zjistila, že ti, kdo pečlivě myjí ovoce a zeleninu mají obvykle nedostatek vitamínu B12 nedostávají mikroorganismy z půdy, které setrvávají na zelenině a zelených listech.

 

Osobně se vůbec nebojím parazitů tolik, jako chemikálií. Parazité a lidé žijí společně tisíce let, ale chemikálie nás zabíjejí právě teď. Chci méně chemikálií a silný imunitní systém.

 

Zdroj: http://greensmoothiesblog.com/washing-fruits-vegetables-greens/

ZDROJ: http://www.rawfamily.com/green-smoothie

Překlad: www.jajsem.com


Komentáře ke článku


( Celý článek | Autor: Marie Špačková)