Aktuálně

06.10.2017: Víkendový kurz s dětmi
14.10.2012: Vitariánský kalendář
11.08.2011: Bedničková služba
09.04.2011: Vitariánská, tedy tepelně nezpracovaná strava
23.04.2010: Sanatorium
27.02.2010: Odšťavňovače Champion Bio
11.08.2006: Lifefood.cz
byla spuštěna webová prezentace Lifefood.cz - stránky o živé stravě s novými produkty, informacemi, recepty a články
26.05.2006: CHT v Praze
Hledáte-li v Praze CHT centrum jedno z mála je na adrese: Lázně Cherubín, Školská 36, Praha 1 a tel. čísle:774669921. Paní Vendula už CHT nedělá.

Raw is fun!

Recepty z pohanky

Vydáno dne 17. 07. 2006 (44059 přečtení)

Pohanková snídaně

Namočenou pohanku smícháme s nastrouhanou hruškou či jablkem a přidáme dle chuti trochu medu a skořici. Pro pokročilý bodybuilding lze přidat slunečnicová semínka, vlašské ořechy apod.

Müsli buckwheaties – pohankové sušenky

Půl kila pohanky namočíme přes noc a ráno vodu slijeme. Asi 250g sušených švestek (nebo datlí) namočíme na hodinu do vody a poté i s touto vodou umixujeme. Smícháme s pohankou a přidáme muškátový oříšek a skořici. Tím vzniká základní směs a prostor pro fantazii. Vzhledem k tomu, že směs je v této fázi příliš řídká a sušení by trvalo příliš dlouho, je potřeba dodat podle chuti něco, co vodu absorbuje – strouhaný kokos, slunečnicové semínko, len, sušená jablka, vlašské ořechy, pohanku-lámanku chcete-li fat-free sušenky, raw kakao… Směs pak rozetřeme na pečící papír, vyrýhujeme požadované tvary a dáme na topení či na slunce, případně do trouby pokud lze nastavit na 40°C. Výborné jsou sušenky k snídani zalité konopným mlékem.

Pohanková kaše

Namočenou nebo naklíčenou pohanku ochutíme nasekaným koprem, petrželí či pažitkou, mořskou solí a trochou pepře, případně nepasterovaným jablečným octem. Variací může být kari koření. Pokrm bude vydatnější smícháme-li pohanku se stejným množstvím namočeného slunečnicového semínka.

Pohankové pomazánky

Namočenou nebo naklíčenou pohanku umixujeme s dýňovým, slunečnicovým nebo jakýmkoli jiným olejnatým semenem, přidáme bylinky – bazalka, kopr, pažitka, petržel, špenát – podle chuti, ochutíme špetkou mořské nerafinované soli, kořením dle chuti – pepř, kayenský pepř, estragon, kari, kumín, kurkuma nebo česnekem a přidáme olivový olej a citronovou šťávu aby směs nezhnědla. Výborné na lněné placičky, na plátky okurky, cukety či rajčete nebo zabalit do nori. Fantazii se při přípravě pokrmů z pohanky meze nekladou…

-terez-
terez@lifefood.cz
( Celý článek | Autor: vitarian development team)